Ți-ar plăcea ca copilul tău să aibă încredere în el, să știe cât este de special și să știe ce să facă atunci când lucrurile nu merg conform planului?
Ți-ar plăcea să învețe autodisciplina, să aibă abilități de rezolvare a problemelor? Să își păstreze vie curiozitatea și să își dezvolte compasiunea?
Dacă răspunsul tău la aceste întrebări este DA, atunci înseamnă că împărtășim același ideal educațional.
Am creat Playful Learning Afterschool cu scopul de a oferi micilor școlari un context educațional propice dezvoltării abilităților „soft” și a abilităților de viață.
De multe ori, intrarea în școală este asociată cu întreruperea jocului, cu lipsa acestuia din activitățile de învățare. Însă noi considerăm că învățarea prin joc constituie un aspect critic al copilăriei și al dezvoltării armonioase a micului școlar.
Jocul este activitatea care le permite copiilor să intre în contact cu lumea din jurul lor, să cerceteze, să-și dezvolte abilități și să învețe să rezolve probleme. Cercetătorul Gardner este de părere că jocul are o mare importanță în viața și dezvoltarea copilului și că scopurile jocului reprezintă o cunoaștere cât mai aprofundată a lumii, o gestionare cât mai eficientă a temerilor, factorilor stresanți și problemelor, o mai bună cunoaștere a sinelui, dar și a celorlalți.
La Playful, credem în învățarea prin joc și în crearea contextelor potrivite pentru dezvoltare.
Un program Afterschool de succes creează o balanță între învățarea academică și învățarea non-formală, adică învățarea prin descoperire, explorare și joc. Studiile din domeniul psihologiei și pedagogiei arată că acele programe care includ atât componente academice, cât și recreative sunt valoroase pentru dezvoltarea armonioasă a copilului.
Programul nostru Afterschool oferă elevului nu numai un loc sigur pentru joacă și învățare, ci și un context semnificativ în care poate învăța comportamente adecvate prin interacțiunea cu ceilalți.
Ne dorim tare mult să le oferim copiilor care vin la Playful Learning, în programul de afterschool, un mediu primitor, în care să se simtă în siguranță și un mediu atractiv, astfel încât să îi incite la explorare și să le mențină treaz interesul natural pentru învățare.
Playful Afterschool – Program luni – vineri, 11.30 – 18.00
Le punem la dispoziție copiilor un spațiu primitor în care aceștia să participe la școala online.
Alături de ei se află un pedagog care: se asigură că activitatea online se desfășoară fără perturbări, oferă suport tehnic elevului și se asigură că acesta rămâne concentrat pe sarcină.
În timpul pauzelor de la orele online, copiii au parte de timp de relaxare, jocuri de mișcare și exerciții de respirație. Acestea au loc în interior sau în exterior (avem un spațiu exterior dedicat afterschool-ului de aproximativ 800 mp).
În cadrul acestor sesiuni urmărim dezvoltarea capacității de a rămâne în sarcină, concentrarea și autodisciplina.
Pentru programul Playful Online School este nevoie de echipament de acasă (laptop și căști).
În timpul programului de dimineață se servește și un mic dejun gustos și sănătos.
Copiii sunt preluați de la școală de către unul dintre facilitatorii Playful.
Activități de relaxare și de joacă liberă în interior sau în exterior.
Servirea mesei de prânz
Masa de prânz o servim în regim catering și cuprinde supă și felul II. Pentru a avea o alimentație corectă, ne bazăm pe un bucătar priceput și pe ingrediente proaspete și sănătoase.
Meniul este unul propus de nutriționist.
Intervalul alocat temelor este împărțit între sesiuni de activități și pauze ce cuprind jocuri de mișcare și relaxare (în interior sau în aer liber). Copiii care încă nu au teme realizează activități structurate specifice programei lor școlare.
Credem că o astfel de structurare a programului îi ajută pe copii să se concentreze, să își mențină atenția și focusul pe sarcini. Rolul exercițiilor de mișcare în aer liber este acela de a mări capacitatea de concentrare.
Playful Reading este o secțiune importantă a acestui interval. Punem accent pe citit și importanța acestuia, așa că alocăm zilnic timp pentru activități care dezvoltă și antrenează abilitățile de citit.
Playful Learning Afterschool își dorește să creeze un mediu, un context educațional și experiențe de învățare care să le faciliteze copiilor dezvoltarea abilităților „soft”, precum:
– a crede în propriile abilități, autodisciplina, încredere în sine și curaj, responsabilitate, dorința de a coopera și contribui, abilități de comunicare, abilități de rezolvare a problemelor, automotivare de a învăța, o stimă de sine sănătoasă, flexibilitate, curiozitate, respect pentru sine și pentru ceilalți, compasiune.
În cadrul acestei secțiuni din programul nostru zilnic, real life projects, punem în practică ce învățăm, aplicăm ceea ce școala ne învață.
Astfel, pregătim proiecte de învățare tematice, planificate pornind de la curiozitatea și interesele copiilor. Ne ghidăm după interesele și ideile copiilor pentru a planifica experiențele de învățare.
În fiecare zi a săptămânii avem planificat câte un atelier, iar vinerea realizăm mici sau mari excursii pentru a învăța din lumea din afara afterschool-ului sau a școlii sau pentru a exersa ce am învățat în timpul săptămânii la școală și la afterschool.
Luni: Playful English
Temele alese pentru orele de limba engleză sunt autocunoaștere, comunicare și relaționare, sănătate, mediul înconjurător.
Ca și celelalte activități Playful, și orele de limba engleză presupun mult joc și activități experiențiale.
Marți: Playful Psychology
Experiența dobândită în urma activităților de psihoterapie și consiliere psihologică ne-a arătat cât de important este ca să existe preocupare pentru sănătatea mintală, alături de preocuparea pentru dezvoltarea abilităților academice. Copiii la această vârstă întâmpină o serie de provocări (autocunoaștere, schimbări fizice, relaționarea cu ceilalți, relația cu școala și autoritatea, raportarea la propria persoană, limitele impuse, comparația cu ceilalți și nevoia de acceptare, etc.). În cadrul atelierelor Playful Psychology, ne-am propus să îi echipăm pe copii cu uneltele necesare să facă față provocărilor (exerciții pentru igiena psihică, moduri prin care să identificăm și să gestionăm gândurile negative, unelte prin care să învățăm să trăim în prezent și să gestionăm anxietatea, instrumente pentru autocunoaștere, etc.).
Miercuri: Arta Reciclată
Atât de multe lucruri minunate putem crea din ceea ce reciclăm. Arta îmbracă diverse forme, forme pe care ne-am propus să le explorăm în cadrul atelierului de Arta Reciclată.
Joi: Sport în aer liber
O minte sănătoasă și un corp sănătos – relații de interdependență. Ca să avem o minte sănătoasă este nevoie să avem un corp sănătos, iar ca să avem un corp sănătos, este nevoie să avem o minte sănătoasă.
Profităm zilnic de spațiul exterior echipat cu module de joacă care ne provoacă, însă joia facem și mai mult sport.
Vineri: Excursii – Out in the World
În cursul săptămânii ne exersăm abilitățile într-un mediu sigur – acela al afterschool-ului. Vinerea ieșim în lume pentru a pune în practică ce am învățat sau pentru a învăța lucruri noi.
Experiența de peste 10 ani în domeniul educațional și în domeniul dezvoltării umane (activități de psihoterapie, consiliere, programe psiho-educaționale) ne-a învățat să fim atenți la nevoile tuturor celor implicați în procesul educațional (copii, părinți, educatori, persoane suport) și să încercăm să răspundem acestor nevoi într-o manieră asertivă.
Iată de ce noi credem că Playful Learning Afterschool reprezintă un mediu propice pentru copiii între 6 și 11 ani: